Emart Public Group Chat Policy (For Member)

1. Group Purpose

  • This group is designated for admins to share updates on Emart new items, promotions, events, and activities.

2. Admin Authority

  • Admins have full authority to manage the group, including posting content, moderating discussions, and enforcing rules.
  • Admins are responsible for ensuring compliance with group policies and addressing any issues that arise.
  • Admins have the authority to approve or deny membership requests and to remove members who violate group rules.

3. Allowed Content and Time

  • Only content related to new items, Emart promotions, events, and Emart’s brochures may be shared by admins.
  • Members may engage with the content by providing feedback or asking questions, but no other content is permitted.
  • Content sharing by admins is permitted only from 9am to 8pm. No content is permitted from 8pm to 9am next day to honour quiet hours. 
  • No Spamming: Members are prohibited from spamming the group with repeated messages or excessive content. Spamming will result in warnings and potential removal.
  • Prohibited Content: No sensitive elements, including gambling content, religious content, product advertisements, sexual elements, rude language, or any other unauthorized messages, are allowed in the group.

4. Respectful Communication

  • Communication among all parties must be polite and peaceful. Personal attacks, hate speech, harassment, or rude language etc. will not be tolerated.

5. Conflict Resolution

  • Any conflicts or issues should be brought to an admin privately for mediation.

6. Adding New Members

  • Admins may directly approach potential members, or existing members can suggest new members.
  • Consent and understanding of the group rules must be obtained before adding new members.

7. Removing Members

  • Members will be removed for violating group rules or disrupting the group dynamics.

8. Privacy and Confidentiality

  • Members are prohibited from sharing personal details, including identity card numbers or member card numbers, in any form.

9. No Payment or Transaction Activities

  • No payment or transaction activities are allowed in the group, including requests for payments or financial discussions.

10. Feedback and Suggestions

  • Members can provide feedback or suggestions to customer service line via (017-3431122) about group dynamics.

11. Consequences for Violating Rules

  • Warnings will be issued for minor infractions, and continued violations may result in removal from the group.

 

 

Polisi Group Chat Awam Emart (Untuk Ahli)

1. Tujuan Group Chat

  • Group Chat ini ditetapkan untuk admin berkongsi mengenai produk baru Emart, promosi dan aktiviti Emart.

2. Kuasa Admin

  • Admin mempunyai kuasa penuh untuk menguruskan Group Chat termasuk memuatnaik kandungan, mengendalikan perbincangan, dan menguatkuasakan peraturan Group Chat.
  • Admin bertanggungjawab memastikan pematuhan peraturan Group Chat dan menangani sebarang isu yang timbul.
  • Admin mempunyai kuasa untuk meluluskan atau menolak permohonan keahlian dan mengeluarkan ahli yang melanggar peraturan Group Chat.

3. Kandungan Yang Dibenarkan dan Masa

  • Hanya kandungan yang berkaitan dengan produk baru, promosi, iklan, atau aktiviti Emart boleh dikongsi oleh admin.
  • Ahli boleh memberi maklum balas atau bertanya mengenai kandungan tersebut, tetapi tiada kandungan lain yang dibenarkan.
  • Penghantaran kandungan oleh admin hanya dibenarkan antara 9 pagi hingga 8 malam. Tiada kandungan yang dibenarkan dari 8 malam hingga 9 pagi keesokan harinya supaya tidak menggangu masa rehat ahli. 
  • Tiada Spam: Ahli dilarang daripada menyebarkan spam dalam kumpulan dengan mesej berulang atau kandungan yang berlebihan. Spam akan mengakibatkan amaran dan kemungkinan pengeluaran.
  • Kandungan Terlarang: Tiada elemen sensitif, termasuk kandungan perjudian, kandungan keagamaan, iklan produk, elemen seksual, bahasa kasar, atau sebarang mesej tidak dibenarkan, dibenarkan dalam kumpulan.

4. Komunikasi Secara Hormat

  • Komunikasi di antara semua pihak mesti dilakukan dengan sopan dan aman. Serangan peribadi, unsur keagamaan, unsur kaum/bangsa, ucapan kebencian, gangguan, atau bahasa kasar dan lain lain tidak diterima.

5. Penyelesaian Konflik

  • Sebarang konflik atau isu harus dibawa kepada admin secara peribadi untuk penyelesaian.

6. Penambahan Ahli Baru

  • Admin boleh menambah ahli baru secara langsung, atau ahli yang sedia ada boleh mencadangkan ahli baru.
  • Persetujuan dan pemahaman mengenai peraturan Group Chat mesti diperoleh sebelum menambah ahli baru.

7. Penyingkiran Ahli Yang Melanggar Peraturan

  • Ahli akan dikeluarkan daripada Group Chat jikalau ahli melanggar peraturan Group Chat atau mengganggu dinamik Group Chat. 

8. Maklumat Peribadi dan Privasi

  • Ahli dilarang daripada berkongsi butiran peribadi, termasuk nombor kad pengenalan atau nombor kad ahli Emart dan lain lain. 

9. Tiada Aktiviti Pembayaran atau Transaksi

  • Tiada aktiviti pembayaran atau transaksi dibenarkan dalam Group Chat, termasuk permintaan untuk pembayaran atau perbincangan kewangan.

10. Maklum Balas dan Cadangan

  • Ahli boleh memberikan maklum balas atau cadangan kepada talian khidmat pelanggan (017-3431122) mengenai dinamik Group Chat. 

11. Akibat Pelanggaran Peraturan

  • Amaran akan diberikan untuk pelanggaran kecil, dan pelanggaran yang berterusan mungkin mengakibatkan pengeluaran daripada Group Chat.

 

 

Emart 公众群组 (仅供群组)

1. 群组目的

  • 本群组旨在供群组管理员分享 Emart 新产品、Emart 促销、Emart 活动宣传等。

2.群组管理员权限

  • 群组管理员有权全面管理群组,包括发布内容、主持讨论和执行规则。
  • 群组管理员负责确保遵守群组政策并处理任何出现的问题。
  • 群组管理员有权批准或拒绝成员申请,并移除违反群组规则的成员。

3. 允许内容和时间

  • 仅允许与新产品、促销、广告或 Emart 活动相关的内容由管理员分享。
  • 成员可以对此类内容提供反馈或提问,但不允许其他任何内容。
  • 管理员发送内容仅允许在早上 9 点至晚上 8 点之间进行。晚上 8 点至次日早上 9 点之间不允许发送内容,以免打扰成员的休息时间。
  • 禁止发送垃圾信息:群组成员禁止发送重复消息或过多内容。发送垃圾信息将导致警告和可能的移除。
  • 禁止内容:群组内禁止任何敏感内容,包括赌博内容、宗教内容、产品广告、色情内容、粗俗语言或任何其他未经授权的消息。

4. 尊重沟通

  • 各方之间的沟通必须礼貌和平和。人身攻击、仇恨言论、宗教或是民族言论,骚扰或粗鲁语言等等将不被容忍。

5. 冲突解决

  • 任何冲突或问题应私下向群组管理员反映以进行调解。

6. 成员的新增

  • 群组管理员可以直接接触潜在成员,或者现有成员可以建议新成员。
  • 必须在添加新成员之前获得其同意并理解群组规则。

7. 成员的移除

  • 如发现有成员违反群组规则或破坏群组氛围,该成员将被移除。

8. 隐私与保密

  • 成员禁止以任何形式分享个人信息,包括身份证号码或 Emart 会员卡号码。

9. 禁止付款或交易活动

  • 群组内不允许任何付款或交易活动,包括付款请求或财务讨论。

10. 反馈与建议

  • 成员可以向客户服务专线 (017-3431122) 提供有关群组动态的反馈或建议。

11. 违规后果

  • 轻微违规将发出警告,持续违规可能导致成员被移除。