Emart Public Group Chat Policy (For Member)
1. Group Purpose
- This group is designated for admins to share updates on Emart new items, promotions, events, and activities.
2. Admin Authority
- Admins have full authority to manage the group, including posting content, moderating discussions, and enforcing rules.
- Admins are responsible for ensuring compliance with group policies and addressing any issues that arise.
- Admins have the authority to approve or deny membership requests and to remove members who violate group rules.
3. Allowed Content and Time
- Only content related to new items, Emart promotions, events, and Emart’s brochures may be shared by admins.
- Members may engage with the content by providing feedback or asking questions, but no other content is permitted.
- Content sharing by admins is permitted only from 9am to 8pm. No content is permitted from 8pm to 9am next day to honour quiet hours.
- No Spamming: Members are prohibited from spamming the group with repeated messages or excessive content. Spamming will result in warnings and potential removal.
- Prohibited Content: No sensitive elements, including gambling content, religious content, product advertisements, sexual elements, rude language, or any other unauthorized messages, are allowed in the group.
4. Respectful Communication
- Communication among all parties must be polite and peaceful. Personal attacks, hate speech, harassment, or rude language etc. will not be tolerated.
5. Conflict Resolution
- Any conflicts or issues should be brought to an admin privately for mediation.
6. Adding New Members
- Admins may directly approach potential members, or existing members can suggest new members.
- Consent and understanding of the group rules must be obtained before adding new members.
7. Removing Members
- Members will be removed for violating group rules or disrupting the group dynamics.
8. Privacy and Confidentiality
- Members are prohibited from sharing personal details, including identity card numbers or member card numbers, in any form.
9. No Payment or Transaction Activities
- No payment or transaction activities are allowed in the group, including requests for payments or financial discussions.
10. Feedback and Suggestions
- Members can provide feedback or suggestions to customer service line via (017-3431122) about group dynamics.
11. Consequences for Violating Rules
- Warnings will be issued for minor infractions, and continued violations may result in removal from the group.
Polisi Group Chat Awam Emart (Untuk Ahli)
1. Tujuan Group Chat
- Group Chat ini ditetapkan untuk admin berkongsi mengenai produk baru Emart, promosi dan aktiviti Emart.
2. Kuasa Admin
- Admin mempunyai kuasa penuh untuk menguruskan Group Chat termasuk memuatnaik kandungan, mengendalikan perbincangan, dan menguatkuasakan peraturan Group Chat.
- Admin bertanggungjawab memastikan pematuhan peraturan Group Chat dan menangani sebarang isu yang timbul.
- Admin mempunyai kuasa untuk meluluskan atau menolak permohonan keahlian dan mengeluarkan ahli yang melanggar peraturan Group Chat.
3. Kandungan Yang Dibenarkan dan Masa
- Hanya kandungan yang berkaitan dengan produk baru, promosi, iklan, atau aktiviti Emart boleh dikongsi oleh admin.
- Ahli boleh memberi maklum balas atau bertanya mengenai kandungan tersebut, tetapi tiada kandungan lain yang dibenarkan.
- Penghantaran kandungan oleh admin hanya dibenarkan antara 9 pagi hingga 8 malam. Tiada kandungan yang dibenarkan dari 8 malam hingga 9 pagi keesokan harinya supaya tidak menggangu masa rehat ahli.
- Tiada Spam: Ahli dilarang daripada menyebarkan spam dalam kumpulan dengan mesej berulang atau kandungan yang berlebihan. Spam akan mengakibatkan amaran dan kemungkinan pengeluaran.
- Kandungan Terlarang: Tiada elemen sensitif, termasuk kandungan perjudian, kandungan keagamaan, iklan produk, elemen seksual, bahasa kasar, atau sebarang mesej tidak dibenarkan, dibenarkan dalam kumpulan.
4. Komunikasi Secara Hormat
- Komunikasi di antara semua pihak mesti dilakukan dengan sopan dan aman. Serangan peribadi, unsur keagamaan, unsur kaum/bangsa, ucapan kebencian, gangguan, atau bahasa kasar dan lain lain tidak diterima.
5. Penyelesaian Konflik
- Sebarang konflik atau isu harus dibawa kepada admin secara peribadi untuk penyelesaian.
6. Penambahan Ahli Baru
- Admin boleh menambah ahli baru secara langsung, atau ahli yang sedia ada boleh mencadangkan ahli baru.
- Persetujuan dan pemahaman mengenai peraturan Group Chat mesti diperoleh sebelum menambah ahli baru.
7. Penyingkiran Ahli Yang Melanggar Peraturan
- Ahli akan dikeluarkan daripada Group Chat jikalau ahli melanggar peraturan Group Chat atau mengganggu dinamik Group Chat.
8. Maklumat Peribadi dan Privasi
- Ahli dilarang daripada berkongsi butiran peribadi, termasuk nombor kad pengenalan atau nombor kad ahli Emart dan lain lain.
9. Tiada Aktiviti Pembayaran atau Transaksi
- Tiada aktiviti pembayaran atau transaksi dibenarkan dalam Group Chat, termasuk permintaan untuk pembayaran atau perbincangan kewangan.
10. Maklum Balas dan Cadangan
- Ahli boleh memberikan maklum balas atau cadangan kepada talian khidmat pelanggan (017-3431122) mengenai dinamik Group Chat.
11. Akibat Pelanggaran Peraturan
- Amaran akan diberikan untuk pelanggaran kecil, dan pelanggaran yang berterusan mungkin mengakibatkan pengeluaran daripada Group Chat.
Emart 公众群组 (仅供群组)
1. 群组目的
- 本群组旨在供群组管理员分享 Emart 新产品、Emart 促销、Emart 活动宣传等。
2.群组管理员权限
- 群组管理员有权全面管理群组,包括发布内容、主持讨论和执行规则。
- 群组管理员负责确保遵守群组政策并处理任何出现的问题。
- 群组管理员有权批准或拒绝成员申请,并移除违反群组规则的成员。
3. 允许内容和时间
- 仅允许与新产品、促销、广告或 Emart 活动相关的内容由管理员分享。
- 成员可以对此类内容提供反馈或提问,但不允许其他任何内容。
- 管理员发送内容仅允许在早上 9 点至晚上 8 点之间进行。晚上 8 点至次日早上 9 点之间不允许发送内容,以免打扰成员的休息时间。
- 禁止发送垃圾信息:群组成员禁止发送重复消息或过多内容。发送垃圾信息将导致警告和可能的移除。
- 禁止内容:群组内禁止任何敏感内容,包括赌博内容、宗教内容、产品广告、色情内容、粗俗语言或任何其他未经授权的消息。
4. 尊重沟通
- 各方之间的沟通必须礼貌和平和。人身攻击、仇恨言论、宗教或是民族言论,骚扰或粗鲁语言等等将不被容忍。
5. 冲突解决
- 任何冲突或问题应私下向群组管理员反映以进行调解。
6. 成员的新增
- 群组管理员可以直接接触潜在成员,或者现有成员可以建议新成员。
- 必须在添加新成员之前获得其同意并理解群组规则。
7. 成员的移除
- 如发现有成员违反群组规则或破坏群组氛围,该成员将被移除。
8. 隐私与保密
- 成员禁止以任何形式分享个人信息,包括身份证号码或 Emart 会员卡号码。
9. 禁止付款或交易活动
- 群组内不允许任何付款或交易活动,包括付款请求或财务讨论。
10. 反馈与建议
- 成员可以向客户服务专线 (017-3431122) 提供有关群组动态的反馈或建议。
11. 违规后果
- 轻微违规将发出警告,持续违规可能导致成员被移除。